deliyiz biz

Pazartesi, Haziran 25, 2007

Oğlumun yanağında kocaman bir ısırık var. (2)

Bir önceki yazıdan 2 gün sonra, Cuma günü yuvadan hala bir haber gelmedi. Bana bir gün verin diyen yuva sahibi 3 gün geçmesine rağmen bize bir haber vermeyince daha önce gördüğüm ve beğendiğim bir yuvaya kayıt yaptırdık. Bu arada küçük adam ara ara tanımadığı insanlara gidip olayı anlatıyordu. Bu da beni çok üzüyordu, olayın etkisinin devam ettiğini gösteriyordu bu.

Bu arada yuvadaki annelerden birini aradım haberdar etmek için. Kadıncağız dehşete düştü. İki hafta üst üste yüzünde bir takım yara berelerle eve gelmiş kızı. Psikiyatrist olan baba kızına bu konuda sorular sorduğunda "arkadaşlarımla kavga etmiyorum baba" demiş. Babası da "sorduğum soruya bu şekilde cevap vermesi normal değil, galiba bir şeyler olmuş okulda" demiş. Bizim olayımızı öğrenince diğer anne de devreye girdi.

Akşam üzeri yuva sahibinden telefon aldık nihayet. Başka anneler işin içine girince tutuştu sanırım. Çocuğun ailesi ile görüştüğünü ve yuvadan ayrıldığını, aileyi pedagojik danışmanlık almak konusunda ikna ettiğini ve öğretmenin işine son verildiğini söyledi. Bir de "bu çocuk oğlunuzu her öğlen uykusundan uyanınca rahatsız ediyormuş, başka öğretmenden duydum" demez mi. Çıldıracağım. Sistematik bir şekilde çocuğuma rahatsızlık veriyor ve öğretmen aman beni başarısız görmesinler zihniyetiyle bu konuyu örtüyor. Ve işin dehşet boyutu, diğer öğretmenler de bunu görmesine rağmen yönetime bildirmiyor. Tam bir teşkilat. Birbirlerinin eksiklerini saklayarak sürüp giden bir teşkilat.

Günlerdir dua ediyorum, iyi ki böyle bir olay oldu da herşey ortaya döküldü. Yoksa ben oğlumu bu okula göndermeye devam edecektim ve bu ortam içinde kimbilir ne yaralar alacaktı küçük adamım.

Pazartesiden beri yeni okulumuza gidiyoruz. Şirin bir öğretmenimiz var, okulun ortaklarından biri psikolog. Konuyu onlara da aktardık, bu konuyu atlatmak için destek istedik.
1 haftadır çok istekle okula gidiyoruz. İlk günlerde giderken bize eski okuluna gidip gitmediğimizi sordu küçük adam, yeni okulunda onu ısıran çocuğun olup olmadığını da sordu. Hafta sonuna doğru iyice rahatlamıştı.

Hafta sonu çok güzel geçti. Bol bol gezdik, saatlerce parkta oynadık, çimenlerde yuvarlandık. Küçük adamım müthiş eğlendi. Bisikletini iki kez başka çocuklara verdi binmeleri için, bir de pedallara nasıl basılacağını anlattı onlara. Dün akşam eve dönerken yarın beni yeni okuluma götürün dedi.

Umarım yeni okulu böyle güzel devam eder oğlum için.

Yine de gözüm üzerlerinde...




10 Comments:

  • çok sevindim düzelmiş herşey.yeni okulunuda benimseyip alışmasıda süper bence.afferin

    By Blogger uykucu, at 1:28 ÖS  

  • teşekkür ederim figencim. hem biz hem de okul çok memnun adaptasyonundan. pazartesi günü öğretmenini ve arkadaşlarını öpmüş hep. öğretmeni "çok memnun oldum bizi özlemiş" dedi. umarım böyle devam eder.

    By Blogger bkaya, at 3:25 ÖS  

  • Bkaya, Atahan da dört yaşında kreşe giderken arkadaşı tarafından ısırılmıştı sırtından ama bu sadece bir defa oldu ve tavırları sorun gidericiydi, ısıran çocuğun ailesiyle de konuşulmuştu. size çok çok geçmiş olsun diyorum ve bence en iyi kararı vermişsin okul değiştirmekle. yeni okulunuzda çok çok mutlu olmanız dileğiyle...

    By Blogger Burcu - Mutfak Camı, at 10:50 ÖS  

  • Burcu, çok teşekkür ederim.
    Demek sizin de başınıza gelmişti. Neyse ki yuva sorumlu davranmış sizin olayınızda. Biz o kadar şanslı değildik malesef.

    By Blogger bkaya, at 12:25 ÖÖ  

  • En korktuğum şeylerden biri bu. Bir şanssızlık olmuş, umuyorum ki yeni okulunda çok mutlu olur. Sen de üzülme, çocuklar etkileniyor kolayca ama unutuyorlar dfa.

    By Blogger Aslı Cin, at 9:56 ÖÖ  

  • Haftasonu genel pedagojik muayeneye gittik. Doktor da hatırlamaz bir süre sonra dedi.
    Geçen gün yanağında terden pişik olmuş, elimle deydim "ne oldu annecim yanağına" dedim. "büyük deniz ısırdı" dedi. 3 hafta sonra alakasız bir zamanda yine çıktı karşıma, üzüldüm.

    Galiba ondan çok biz üzüntümüzü atamıyoruz. Kendimi sorumlu tutuyorum olaydan dolayı.

    By Blogger bkaya, at 3:53 ÖS  

  • ne kadar üzücü bir olay yasamıssınız.. Neyseki farkedilip ,acığa cıkmıs olay. Oğretmenlere diyecek söz bulamıyorum.. Doktorlar gibi öğretmenlere de yemin ettirsinler ! :)

    By Blogger Hamarat Anne, at 2:21 ÖÖ  

  • sabahnur
    ben de her gün şükrediyorum bu olay açığa çıktığı için. Fakat yemin de çözüm değil. Bir insan yetiştiriyor olduklarının bilincinde olmaları ve vicdan asıl önemli olan.

    By Blogger bkaya, at 1:45 ÖS  

  • Geçmiş olsun,büyük bir şanssızlık olmuş. Umarım yeni okulunda oğluşun çok mutlu olur,bunlar çok önemli şeyler. Yüreklerimizin bir parçasını zaten çocuklarımızı emanet ettiğimiz yerde bırakırken bir de böyle olayların olması üzücü.
    Yeni okulunuz hayırlı olur işallah...

    By Blogger böğürtlengözün annesi, at 11:43 ÖÖ  

  • Teşekkür ederim, bizi çok üzdü bu şanssızlık ama şimdilik iyi gidiyor. Umarım böyle devam eder.

    By Blogger bkaya, at 12:39 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home


 
javascript hit counter